Lidé spolu nechtějí trávit čas, protože nemají co nabídnout

14. října 2015 v 13:52 | Alfa |  Trocha zamyšlení
Lidé spolu nechtějí trávit čas, protože nemají co nabídnout. Zamyslete se nad tím.

Vesměs je to jednoduchá rovnice, která by se dala po složitých úpravách vyjádřit i matematicky. Budeme-li zcela upřímní a otevření, dá se jednoduchý příklad demonstrovat na chlapci a dívce, o kterou chlapec stojí. Vezměme, že se oba navzájem neznají, tudíž mezi nimi aktuálně není jakýkoliv vztah, který by ovlivňoval celou situaci.

Dívka je krásná a chlapec se na první pohled zamiloval do její krásy. Co však může nabídnout on? Jakou má šanci na získání srdce, či přízně oné dívky? To záleží na situaci, tedy přesněji na faktorech ovlivňující celou rovnici.
Postavíme-li je naproti sobě, budeme řešit situaci z pohledu dívky, jelikož chlapcův zájem o dívku je zřejmý. Z jejího pohledu je chlapec po vzhledové stránce průměrný, tudíž dívku na první pohled nezaujal. Neměl co nabídnout - řečeno zjednodušeně.

Bude-li dívka vědět, že chlapec je bohatý, či pochází z bohaté rodiny, situace se změní. Dívka vůči němu bude cítit jistou přitažlivost, která pochází z podvědomí a naší biologické potřeby. Bude-li sama dívka pocházet ze zámožné rodiny, bude cítit něco ve smyslu: "ano s tím bych mohla jít ven, není to nula, uvidíme, co bude dál." Bude-li chlapcovo bohatství značně přesahovat její, bude dívka pravděpodobně cítit mnohem větší přitažlivost a začne zkreslování nahlížení dívky na chlapce. V takový moment, bez zásahu dalších faktorů, dívka s chlapcem ven půjde a uvidí se, co dál…

Takto jednoduše se dá demonstrovat, jak věci, v dnešní společnosti postavené na tom, že za svůj život musíme platit, fungují. Samozřejmě je to zjednodušené a nelze to brát jako dogma, jelikož se nezapočítaly faktory jako preference jiných životních hodnot, nebo přátelské vztahy, či mnoho jiných faktorů.

Jednoduše se však dá říct, že nemáte-li co nabídnout, nebudete žádaní. Tak to prostě je. Toto platí ve všech oblastech. Práce, přátelství, vztahy. Každý by se nad tím měl zamyslet, protože vám to možná napoví, co můžete lidem nabídnout vy.

Nyní bych se rád vrátil k samotnému výroku "lidé spolu nechtějí trávit čas, protože nemají co nabídnout".
Řekl bych, že je to v dnešní společnosti globální problém. Vzhledem k rozmanitosti celé problematiky budu vypichovat spíše útržky myšlenek:

…Lidé se spolu jednou vyspí, ale trávit spolu čas nechtějí. Zmizí a už se nikdy neuvidí. To co nabídli jeden druhému, bylo jen jejich tělo, na pár hodin. Trocha fyzického uspokojení. Možná drobný nárůst ega…
"…Vyspal bych se s ní, ale chodit bych s ní nechtěl…" - Odposlechnuto
"…Jsi strašně hodný člověk, dobrý kamarád, ale to mi nestačí…" - Odposlechnuto
"…Jen pomyšlení na toho člověka mě vyčerpává…" - Odposlechnuto
"…Je sice fajn, ale je strašně neschopný a nic neumí…" - Odposlechnuto
"…Jsi stejný jako ostatní…" - Odposlechnuto
"…Koho mám vzít, všichni samí frajírci, ale jsou naprosto nepoužitelní…" - Odposlechnuto
"…Vezmeme ho sebou? Proč ne, je s ním alespoň sranda…" - Odposlechnuto
"…Podívej se na sebe, lidí jako ty jsou stovky. Nemáš-li co víc nabídnout, odejdi…" - Odposlechnuto
"…Povězte, proč bych si měl vybrat právě vás? Proč bych s vámi měl ztrácet čas?…"

Není to problém originality. Je to spíš problém toho, že nejsme často schopni na sobě pracovat. Bráníme se tím, že všem říkáme, jak jsme sví, že jsme takoví, jací jsme, ale to je možná první blokáda, která nás drží od toho být ještě ten den lepšími než den předtím.

Zůstáváme na tom "svém" standartu. Sami sobě nastavujeme nízkou laťku - pokud tedy nějaká existuje. Věříme, že je to problém ostatních, ne náš. Buď vás budou brát takoví, jací jste, nebo mají smůlu. Pravdou však je, že smůlu budete mít vy. Chceme-li být součástí jakékoliv skupiny, musíme pro ni být něčím prospěšní. Jsme-li zátěží, zbaví se nás, nebudou vás potřebovat. To samé platí o lidech. Nemáte-li jim co nabídnout, už se vám neozvou, nenapíšou. Je dobré vědět, že to ono, co se dá nabídnout, může být pro člověka velice abstraktní, nehmotné, často spíše emocionálního charakteru...

Nejde o popírání sebe sama, ale o to být prospěšný. Někdy stačí trocha.

Proč by ti druzí měli chtít s námi trávit čas? - Na to si musí každý zodpovědět sám.
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Magthealien Magthealien | Web | 14. října 2015 v 22:05 | Reagovat

Myslím, že důvod toho, proč v některých případech nemáme co nabídnout je, že nevíme, co je potřebné. Máme spoustu povrchních informací o chodu světa, nějaké informace ze školy, ale nejsme moc vedeni k tomu, být prospěšní. Pak jsme v depresích, že nás nikdo nechce, protože nemáme co nabídnout, protože nevíme co a neumíme to. Moje profesorka francouzštiny ríkala - musíte umět prodat svůj um, ale nikdy ne sebe. Přijde mi, že se teď spíš učíme prodávat sebe a máme málo toho umu. Dává to smysl?

2 Alfa Alfa | E-mail | Web | 15. října 2015 v 11:05 | Reagovat

[1]: Ano, to často nevíme. Bohužel často neplatí ani pravidlo "za zeptání nic nedáš". Obecně, toho mnoho nevíme, někteří ano, většina ne. Je to hodně o intuici a čtení mezi řádky. Prodávat svůj um je dobré v byznyse, ale souvisí to i s prodáváním sebe, neboť to co umíme a to kdo jsme je v jednom balíčku. Ale měli bychom býti konkrétní, umění prodat sebe se častěji využívá v sociální oblasti.

V návaznosti na tvůj závěr, bohužel, aktuální situace je taková, že téměř nikdo nic neumí. Ti kdo pochopili se učí.. ale ne ve školách, protože tam jim toho moc nedají. Což je smutné, ale je to tak. Všichni to ví, nikdo s tím nic nedělá, pač by to bylo.. drahé?

3 Anna Anna | E-mail | Web | 17. října 2015 v 18:47 | Reagovat

Myslím, že každý má co nabídnout. Bohužel, jak jsi zmiňoval, na první moment to nemusí být tak zřejmé. Alespoň ve většině případech.
Každopádně pointa článku se mi moc líbí. Člověk se nad tím musel hodně zamyslet. Pěkný článek :)

4 Hëllena Hëllena | E-mail | Web | 18. října 2015 v 13:34 | Reagovat

Zajímavé. Útěchou je, že každý člověk u těch ostatních hledá něco jiného. Jestliže jedna dívka řekne "Je sice zábavný, ale nemá práci a skoro žádné peníze," stejně tak může říct druhá "Sice nemá peníze, ale výborně si rozumíme." Tak jsem si vzpomněla na takovou tu krásnou větu: "Povězte nám, proč bychom měli zaměstnat právě vás/proč zrovna vy byste měli vyhrát tuto soutěž/atd."

5 Alfa Alfa | E-mail | Web | 18. října 2015 v 13:50 | Reagovat

[3]: Děkuji :)

[4]: Ano, ta věta je často používaná, a přesto, lidé neví co na ni odpovědět. Jedna odpověď je dělí mezi tím, jestli svou šanci a práci dostanou nebo ne. Odpověď je přitom svým způsobem jednoduchá, stačí se zamyslet, koho ta společnost/zaměstnavatel hledá :)

6 Switch Switch | 26. října 2015 v 16:27 | Reagovat

Dobrý článek, až jsem si dovolila se inspirovat ;) http://therisingmind.blog.cz/1510/nase-role-ve-smecce

7 Alfa Alfa | E-mail | Web | 27. října 2015 v 9:51 | Reagovat

[6]: Děkuji :) rád si přečtu :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama